3 tipy ako zastaviť negatívne myšlienky

 3 tipy ako zastaviť negatívne myšlienky

Prehrávali ste si v hlave už niekedy niektoré z nasledujúcich tvrdení? „Nie som dosť dobrá.“ „To nezvládnem.“ „Na to nemám.“ „To nedám.“ Ak ste sa už niekedy vo svojej mysli stretli s týmito alebo podobnými neželanými myšlienkami, tento článok je určený práve pre vás. Nedajte sa pomýliť, stretli sme sa s nimi už všetci. Objavujú sa najmä vtedy, ak stojíme na prahu nových začiatkov. Ako sa však s nimi vysporiadať? Ako docieliť, aby nám nezhoršili náladu alebo nám nepokazili celý deň? Ako ich zastaviť skôr, než napáchajú nemalé škody na našom sebavedomí? To vám v tejto chvíli radi prezradíme.

  1. Uvedomte si, že vy nie ste vaše myšlienky. Tie sú neraz len súčasťou programu, ktorý si nesiete od detstva formou výchovy. Ak niekam cestujete lietadlom a máte strach, vy nie ste váš strach. Je to len vzorec správania. Možno vám mama v detstve hovorila: „Nechoď tam, lebo sa ti môže niečo stať. Buď radšej doma.“ Vy si tento program v sebe nesiete a považujete ho za absolútnu pravdu napriek tomu, že nie je racionálny. Uvedomte si, že váš strach je len váš vzorec. Iné je, ak pociťujete pud sebazáchovy. To je však už na inú tému.

Konferencia Pre zdravie ženy v Bratislave 2021 – ONLINE PRENOS (LIVE STREAM)

  1. Spýtajte sa samého seba, či sú vaše myšlienky pre vás prínosom. Posúvajú vás vaše myšlenky či obavy vpred za vašim cieľom? Sú vám nápomocné? Dostanú vás tam, kam chcete a potrebujete, alebo vás skôr od vašich cieľov odrádzajú? Ak je vaša odpoveď NIE, odsuňte takéto myšlienky nabok. Uvedomte si ich a potom ich pošlite preč. Prečo k vám takéto myšlienky a obavy prichádzajú? Vynárajú sa preto, že súvisia s obdobným zážitkom z vašej minulosti. Vaša dnešná situácia je však iná, bude sa vyvíjať inak a môže mať úplne iný koniec. Máte to vo svojich rukách.

Predstavme si príklad takejto situácie. Šéf vám dal konštruktívnu kritiku na vašu poslednú prezentáciu. Okamžite sa vám začali vynárať myšlienky typu: „Som nemožná.“ „Teraz ma určite vyhodí.“ „Strhne mi prémie.“ „Nemám na to, aby som túto pozíciu vykonávala. Veď aj minule som ho sklamala, zlyhala som a pokašlala som to. Prečo sa mi to len opakuje?“ Váš mozog vás okamžite začne presviedčať o tom, že ste lúzer. Deje sa tak možno preto, že vás v detstve otec alebo matka nadmerne kritizovali.

SÚŤAŽ o laserovú operáciu očí v hodnote 2300 EUR. Zapojíte seba alebo kamarátku?

V tejto chvíli sa dostávate do bodu, kedy si môžete vybrať čomu budete veriť. Buď starým vzorcom správania, ktoré sa správajú ako softvér vo vašej hlave, alebo si ich prepíšete a uveríte tomu, že na to máte. Vy si vyberáte svoje myšlienky, nie naopak. Kritika zo strany šéfa môže byť v skutočnosti kľúčová v tom, aby ste poopravili svoju prácu a zlepšili sa v nej. Je to niečo, čo hrá vo váš prospech, len tomu musíte uveriť.

  1. Povedzte si jednoducho STOP. Kedykoľvek sa vám vynoria myšlienky ktoré nechcete, predstavte si ako beriete do ruky veľkú značku na ktorej je napísané STOP rovnako ako na ceste. Jasne povedzte svojmu mozgu, aby sa ani nepokúšal zaviesť vás na cestu negatívnych myšlienok. Dajte mu STOPku a vráťte sa späť k práci ktorú ste robili predtým, než vás začali atakovať nežiadúce myšlienky.

Máte svoje overené techniky, ktoré vám zaberajú na zastavenie negatívnych myšlienok? Ktoré to sú? Podeľte sa s nami o vaše tipy v komentároch.

Zanechajte nám komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+ 79 = 80