Ako naštartovať metabolizmus a začať s chudnutím

 Ako naštartovať metabolizmus a začať s chudnutím

 

Vianoce aj silvestrovské oslavy sú za nami a pred nami, ako nepopísaný hárok papiera, sa rozprestiera nový rok. Možno niektorým z nás pribudlo cez sviatky nejaké to kilečko naviac a radi by sme sa ho zbavili. A možno snívame o štíhlej postave už dlhšie, no chudnutie sa ocitlo na našom zozname novoročných predsavzatí až teraz. Nech už je to akokoľvek, práve začiatok roka je skvelým míľnikom pre zmenu životného štýlu. Pretože k vysnívanej postave nás neprivedú diéty, ale úplná zmena toho, ako žijeme.

7 tipov, ako naštartovať metabolizmus a začať s chudnutím

Obmedzte cukor. Koláčikom, čokoláde a iným sladkostiam práve odzvonilo. Nemusíte ich zo svojho jedálnička vyškrtnúť úplne, no ak chcete redukovať hmotnosť, rozhodne by ste ho mali obmedziť na minimum. V prípade, že dostanete chuť na sladké, siahnite radšej po ovocí. Môžete si ho esteticky nakrájať a posypať napríklad mletou škoricou.

Dodržiavajte pitný režim. Dbajte na to, aby ste priebežne po celý deň dopĺňali tekutiny. Pite čistú vodu, minerálne vody (tie treba striedať), nesladený bylinkový alebo ovocný čaj, občas ovocno-zeleninové šťavy (pri tých pozor na cukor). Ráno môžete začať zeleným čajom alebo teplou vodou s citrónom.

Ako variť s CBD olejom + konkrétne návody a recept

Vylúčte alkohol. Vianoce sú časom, kedy máme tendenciu konzumovať viac alkoholu ako zvyčajne. Vo svojom povianočnom očistnom procese však doprajte pečeni oddych a alkohol úplne vyškrtnite. Práve alkoholické nápoje môžu viesť k zvýšeniu telesnej hmotnosti, pretože nám po nich vytrávi a my opäť začneme jesť. Obzvlášť si treba dávať pozor na miešané nápoje a kokteily, pretože tie obsahuje rôzne vysoko kalorické ochucovadlá a sladké sirupy.

Nejedzte pred spaním. Plný tanier koláčikov pojedaných pri Popoluške snáď pre vás zostal v starom roku. Ak vás ruky pokúšajú neustále niečo pred televíziou zobkať, skúste tento zlozvyk nahradiť novým zvykom a namiesto jedla si uvarte šálku čaju a tú popíjajte po dúškoch. Dajte tiež pozor na to, aby ste posledné 3-4 hodiny pred spaním už nič nejedli.

Jedzte 5x denne. Ak patríte k typom, ktoré, keď dostanú vlčí hlad pojedia prvé, čo im príde pod ruku, nastavte si jedálniček na jedenie 5x denne. Desiatu a olovrant nech tvoria zdravé snacky v podobe ovocia (ráno), orieškov (za hrsť denne) alebo zdravej fit tyčinky bez cukru.

Obmedzte lepok. Ak si trúfate, môžete ho zo stravy aj úplne vylúčiť. Namiesto bieleho chleba skúste presedlať na extrudované ryžové chlebíky alebo si upečte vlastný semienkový chlieb.

Hýbte sa. Aktívny pohyb by ste mali zaradiť do svojho programu každý deň, aj keď pôjde len o polhodinku. Vhodný je beh, rýchla chôdza či akýkoľvek iný druh aeróbneho cvičenia a k tomu joga, pilates alebo iné naťahovacie cviky.

Nezabudnite v prvom rade, na to, že k redukcii váhy musíte denne viac kalórii spáliť ako prijať. V tom je ukrytý kľúč vášho životného štýlu aj redukcie hmotnosti až k vysnívanému číslu a samozrejme, aj naďalej.

Obrázky zdroj: Freepik

Zanechajte nám komentár